Quel personnage de D&D êtes-vous ?

Pour boire un verre et discuter de tout et de rien.
Helowyn
Dracoliche
Version de D&D préférée : AD&D1 + UA
Univers de D&D préféré : Royaumes Oubliés
Race : Demi-elfe
Classe : Mage
Alignement : ?
Dieu :

Messagepar Helowyn » Mer 16 Sep 2015 22:44

Dernier message de la page précédente :

Pourquoi notre pingouin n est pas un magicien avec 19 en intelligence???
Délires sur le forum:
Ici et et puis aussi et ici
ImageImageImageImageImage
Hazkal
Dracoliche
Univers de D&D préféré : ?
Race : Tieffelin
Classe : Guerrier
Alignement : Loyal Mauvais
Dieu :

Messagepar Hazkal » Mer 16 Sep 2015 23:17

houin je suis le seul demi orc

Troumad niv 7 :shock: respect
squilnozor
Dracoliche
Version de D&D préférée : D&D
Univers de D&D préféré : Mystara
Race : ?
Classe : ?
Dieu :

Messagepar squilnozor » Jeu 17 Sep 2015 00:12

Grosbill Troumad
traductions en ligne : boîte Master, Glantri, Age of Worms 1 à 6, etc.
En attente de MEP : AoW 7 et 8
En relecture : AoW 9
En cours de trad : WotI, la sociologie du flind
ABEANT FURES MURES LEMURES
Toko
Dracoliche
Version de D&D préférée : D&D
Univers de D&D préféré : Mystara
Race : Demi-Orques
Classe : Barde
Alignement : Chaotique Bon
Dieu :

Messagepar Toko » Jeu 17 Sep 2015 08:32

:lol: :lol: :lol:
Troumad
Dracoliche
Version de D&D préférée : AD&D2
Race : Humain
Classe : Rôdeur
Alignement : Chaotique Bon
Dieu : ?
Mini Feuille de perso : Terres de Leyt - Eterny :
► Afficher le texte

Les Pierres du Destin :
► Afficher le texte

Mystarillia :
► Afficher le texte

Messagepar Troumad » Jeu 17 Sep 2015 10:27

Pas magicien parce que pas assez sérieux...
Ceci dit, ce 19 me surprend... A moins que je n'ai pas compris toutes les subtilités, mais j'ai fait attention de ne pas mettre le mieux chaque fois.
Sinon, j'aurais bien inversé la force et la dextérité pour que ça me corresponde mieux ;)

J'ai eu des problèmes sur leurs questions de religions : j'étais à l'ouest* complètement sur ce sujet.
Et si tout est fait selon les critères américains, je ne suis pas étonné de me retrouver ni bon et ni loyal (surtout loyal).

* : jeu de mots fort approprié car c'est ce que j'ai répondu !
Création de feuilles de perso ADD, ADD2
Terres de Leyt - Eterny Bondix
La pierre du Mal Alenthir
Aventures Orientales Chûzaemon, Héros d'un âge viking Björnulf Runison, le Sanctuaire de l'angoisse Feydarick, Terreur dans la Jungle Vanille, La dernière chance Go Gogne, Les mystères du Nyrond Lode, Mystarillia Vitavix
bwrabwra
Dragon d'argent
Race : Nain
Classe : Clerc
Alignement : Loyal Bon
Dieu :

Messagepar bwrabwra » Jeu 17 Sep 2015 13:19

Un barde? Vous avez dis un barde?
Pour le reste je suis moins surpris.

Lawful Good Dwarf Bard (4th Level)

Ability Scores:
Strength- 12
Dexterity- 12
Constitution- 14
Intelligence- 16
Wisdom- 13
Charisma- 15

J'ai loupé le sorcier humain loyal neutre de peu...
Père T.T.Kornhauer
Dracoliche
Race : ?
Classe : ?
Dieu :

Messagepar Père T.T.Kornhauer » Dim 20 Sep 2015 17:07

J'ai fait le test avec autant d'honnêteté que possible et voila le résultat , qui me surprend un peu , mais bon :

Chaotic Neutral Human Wizard (6th Level)

Ability Scores:
Strength- 13
Dexterity- 13
Constitution- 13
Intelligence- 12
Wisdom- 13
Charisma- 12

Law & Chaos:
Law ----- XXXXXXX (7)
Neutral - XXXXX (5)
Chaos --- XXXXXXXXXXXX (12)

Good & Evil:
Good ---- XXXXXXX (7)
Neutral - XXXXXXXXXXXXXX (14)
Evil ---- X (1)

Le lendemain , je l'ai refait , de mauvaise humeur ,en me laissant aller à prendre mes désir passés ou présents pour des réalités et en pensant aux administratifs qui me demandent des papiers dont je ne sais plus où ils sont , aux clients qui me jurent de payer à la fin de la semaine sans jamais préciser de quelle semaine ils parlent , et à mon crétin de chat , je ne sais pas lequel , qui a fait sauter les plombs en pissant sur le rhéostat de mon lampadaire de bureau . Edifiant . :shock:

► Afficher le texte
Dans un fauteuil avec un bouquin , une bière , un chat et une pipe LE BONHEUR !
ImageImageImage
Hazkal
Dracoliche
Race : Tieffelin
Classe : Guerrier
Alignement : Loyal Mauvais
Dieu :

Messagepar Hazkal » Dim 20 Sep 2015 17:17

arf!
Change tes familiers :mrgreen:
TristeLune
Dragon d'or
Univers de D&D préféré : Greyhawk
Race : Elfe noir
Classe : Assassin
Dieu :

Messagepar TristeLune » Lun 21 Sep 2015 10:02

Fair Enough

Chaotic Good Human Sorcerer/Rogue (4th/3rd Level)

Ability Scores:
Strength- 15
Dexterity- 13
Constitution- 15
Intelligence- 12
Wisdom- 13
Charisma- 14

Alignment:
Chaotic Good- A chaotic good character acts as his conscience directs him with little regard for what others expect of him. He makes his own way, but he's kind and benevolent. He believes in goodness and right but has little use for laws and regulations. He hates it when people try to intimidate others and tell them what to do. He follows his own moral compass, which, although good, may not agree with that of society. Chaotic good is the best alignment you can be because it combines a good heart with a free spirit. However, chaotic good can be a dangerous alignment when it disrupts the order of society and punishes those who do well for themselves.

Race:
Humans are the most adaptable of the common races. Short generations and a penchant for migration and conquest have made them physically diverse as well. Humans are often unorthodox in their dress, sporting unusual hairstyles, fanciful clothes, tattoos, and the like.

Primary Class:
Sorcerers- Sorcerers are arcane spellcasters who manipulate magic energy with imagination and talent rather than studious discipline. They have no books, no mentors, no theories just raw power that they direct at will. Sorcerers know fewer spells than wizards do and acquire them more slowly, but they can cast individual spells more often and have no need to prepare their incantations ahead of time. Also unlike wizards, sorcerers cannot specialize in a school of magic. Since sorcerers gain their powers without undergoing the years of rigorous study that wizards go through, they have more time to learn fighting skills and are proficient with simple weapons. Charisma is very important for sorcerers; the higher their value in this ability, the higher the spell level they can cast.

Secondary Class:
Rogues- Rogues have little in common with each other. While some - maybe even the majority - are stealthy thieves, many serve as scouts, spies, investigators, diplomats, and simple thugs. Rogues are versatile, adaptable, and skilled at getting what others don't want them to get. While not equal to a fighter in combat, a rogue knows how to hit where it hurts, and a sneak attack can dish out a lot of damage. Rogues also seem to have a sixth sense when it comes to avoiding danger. Experienced rogues develop nearly magical powers and skills as they master the arts of stealth, evasion, and sneak attacks. In addition, while not capable of casting spells on their own, a rogue can sometimes 'fake it' well enough to cast spells from scrolls, activate wands, and use just about any other magic item.
Si oui, pourquoi ? Et sinon... Pourquoi pas ?
black flag
Dracoliche
Univers de D&D préféré : Greyhawk
Race : Humain
Classe : Illusionniste
Alignement : Neutre Bon
Dieu :

Messagepar black flag » Jeu 24 Déc 2015 14:10

Neutral Good Human Paladin (5th Level)

Ability Scores:
Strength- 15
Dexterity- 13
Constitution- 12
Intelligence- 10
Wisdom- 12
Charisma- 11

Alignment:
Neutral Good- A neutral good character does the best that a good person can do. He is devoted to helping others. He works with kings and magistrates but does not feel beholden to them. Neutral good is the best alignment you can be because it means doing what is good without bias for or against order. However, neutral good can be a dangerous alignment when it advances mediocrity by limiting the actions of the truly capable.

Race:
Humans are the most adaptable of the common races. Short generations and a penchant for migration and conquest have made them physically diverse as well. Humans are often unorthodox in their dress, sporting unusual hairstyles, fanciful clothes, tattoos, and the like.

Class:
Paladins- Paladins take their adventures seriously, and even a mundane mission is, in the heart of the paladin, a personal test an opportunity to demonstrate bravery, to learn tactics, and to find ways to do good. Divine power protects these warriors of virtue, warding off harm, protecting from disease, healing, and guarding against fear. The paladin can also direct this power to help others, healing wounds or curing diseases, and also use it to destroy evil. Experienced paladins can smite evil foes and turn away undead. A paladin's Wisdom score should be high, as this determines the maximum spell level that they can cast. Many of the paladin's special abilities also benefit from a high Charisma score.

Bon un paladin Neutre Bon ? Je suis d'accord pour l'alignement mais pour la classe là...et puis les stats...selon les réactions des joueurs avec qui je jouais, avec des caractéristiques pareilles, je me serais jeté du haut d'une falaise...
LLyr
Staff - Chevalier aux Cygnes
Version de D&D préférée : D&D3.5
Race : Nain
Classe : Barde
Alignement : Loyal Neutre
Dieu : ?
Mini Feuille de perso :
► Afficher le texte

Messagepar LLyr » Jeu 24 Déc 2015 15:08

Bon je m'y suis essayé aussi (par contre je ne sais pas comment ils calculent les lvl)

Lawful Neutral Human Fighter/Sorcerer (3rd/2nd Level)
Option Ranger/barde ^^

Ability Scores:
Strength- 12
Dexterity- 17
Constitution- 17
Intelligence- 18
Wisdom- 15
Charisma- 13

Alignment:
Lawful Neutral- A lawful neutral character acts as law, tradition, or a personal code directs him. Order and organization are paramount to him. He may believe in personal order and live by a code or standard, or he may believe in order for all and favor a strong, organized government. Lawful neutral is the best alignment you can be because it means you are reliable and honorable without being a zealot. However, lawful neutral can be a dangerous alignment when it seeks to eliminate all freedom, choice, and diversity in society.

Race:

Primary Class:
Fighters- Fighters can be many things, from soldiers to criminal enforcers. Some see adventure as a way to get rich, while others use their skills to protect the innocent. Fighters have the best all-around fighting capabilities of the PC classes, and they are trained to use all standard weapons and armor. A fighter's rigorous martial training grants him many bonus feats as he progresses, and high-level fighters have access to special melee maneuvers and exotic weapons not available to any other character.

Secondary Class:
Sorcerers- Sorcerers are arcane spellcasters who manipulate magic energy with imagination and talent rather than studious discipline. They have no books, no mentors, no theories just raw power that they direct at will. Sorcerers know fewer spells than wizards do and acquire them more slowly, but they can cast individual spells more often and have no need to prepare their incantations ahead of time. Also unlike wizards, sorcerers cannot specialize in a school of magic. Since sorcerers gain their powers without undergoing the years of rigorous study that wizards go through, they have more time to learn fighting skills and are proficient with simple weapons. Charisma is very important for sorcerers; the higher their value in this ability, the higher the spell level they can cast.

Detailed Results:

Alignment:
Lawful Good ----- XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX (25)
Neutral Good ---- XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX (24)
Chaotic Good ---- XXXXXXXXXXXXXXXXXX (18)
Lawful Neutral -- XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX (27)
True Neutral ---- XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX (26)
Chaotic Neutral - XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX (20)
Lawful Evil ----- XXXXXXXXXXXX (12)
Neutral Evil ---- XXXXXXXXXXX (11)
Chaotic Evil ---- XXXXX (5)

Law & Chaos:
Law ----- XXXXXXXXXXXX (12)
Neutral - XXXXXXXXXXX (11)
Chaos --- XXXXX (5)

Good & Evil:
Good ---- XXXXXXXXXXXXX (13)
Neutral - XXXXXXXXXXXXXXX (15)
Evil ---- (0)

Race: